Artikel 1: Omschrijving van het gehuurde goed

De verhuurder geeft in huur, aan de huurder, de kantoor/ bedrijfsruimte gelegen te Brusselbaan 37- 9320 Erembodegem.

Bestaande uit: een Kantoorruimte, eigen werkplek, gezamenlijke ontvangstzaal een toilet beneden, gezamenlijke trap naar boven, gezamenlijke vergaderzaal boven met toilet en kleine eet en drankgelegenheid boven in de gang.

Het gehuurde goed is bestemd als kantoor/bedrijfsruimte van de huurder voor een bepaalde duur.

De huurder mag de bedrijfsruimte niet onderverhuren aan een derde.

Artikel 2: Duur van de huur

De huurovereenkomst wordt zonder opzeg automatisch verlengd. De verhuurder heeft het recht bij geen ontvangst van huurgeld om de huurovereenkomst onmiddellijk te beëindigen en de kantoor/bedrijfsruimte onmiddellijk opnieuw beschikbaar te stellen voor verhuur.

De vroegtijdige opzeg door de huurder: De huurder kan de huurovereenkomst op ieder tijdstip beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van minstens 2 maanden vooraf. Het Business centrum is onderworpen aan een waakzaamheidsplicht en moet actief bijdragen aan de bestrijding van witwassen en terrorismefinanciering.

De verhuurder kan de huurovereenkomst op ieder tijdstip beëindigen indien er misbruik wordt gemaakt van de maatschappelijke zetel (Niet ophalen van de post/ of niet laten inscannen en doorzenden van de post/ constante deurwaardersbrieven/politie bezoeken…). De verhuurder heeft hierbij het recht en de plicht om melding te doen bij de Kbo en het adres bij de KBO onmiddellijk te laten schrappen.

Schadevergoedingen: De verhuurder heeft recht op een schadevergoeding (3 maanden huur) indien de huurder heeft nagelaten de huurovereenkomst 2 maanden op voorhand te beëindigen. De verhuurder heeft recht op de terugbetaling van de kosten als de huurder schade heeft toegebracht aan het kantoor.

Artikel 3: Huurprijs

De huurprijs bedraagt € 150,00 maand. +€ 50,00 voor het verbruik van Internet/elektriciteit, gas en water. De huurprijs zal worden betaald door overschrijving op rekeningnummer: BEOBANK IBAN BE06 1096 5746 4322 op naam van LOAC BV.

Artikel 4: De waarborg

Er wordt geen waarborg gevraagd. Enkel een waarborg voor de afstandsbedieningen zal gevraagd worden aan 30€ stuk.

Artikel 5: Herstellingen

Herstellingen aan de KANTOORRUIMTE die nodig zijn wegens normale slijtage, ouderdom, gebrek in het gehuurde goed of wegens overmacht, zijn niet ten laste van de huurder. De huurder zal de herstellingen uitvoeren die de wet of de gebruiken hem opleggen bij misbruik of bij aangebrachte schade.

De huurder heeft de meldingsplicht indien er wordt vastgesteld dat er onderhoudsherstellingen moeten uitgevoerd worden, zoals siliconen vervangen, vochtschade, lekkend kraantje, geen verwarming of elektriciteitsprobleem of andere…).

De huurder zal alleen herstellingen moeten uitvoeren of betalen voor de schade die veroorzaakt zijn door zijn fout of door een persoon voor wie hij moet instaan. De huurder zal de verhuurder per mail verwittigen van het bestaan van de schade waarvan de herstelling of de schade ten laste van de verhuurder is.

Artikel 6: Veranderingen aan het gehuurde goed

De huurder mag geen veranderingen of verbouwingen in het gehuurde goed uitvoeren. De huurder mag zelf niet verven of behangen, alleen mits toestemming.

Artikel 7: Verzekering

Elke huurder is verplicht een brandverzekering af te sluiten. De verhuurder zal zelf een brandverzekering afsluiten die zijn aansprakelijkheid als verhuurder dekt en elk jaar doorrekenen aan de huurder. De prijs van deze jaarlijkse verzekering is 5,00 € per maand.

Artikel 8: Inbegrepen in de huur

  • Eigen bedrijfsruimte
  • Een gezamenlijke ontvangstruimte en toilet beneden
  • Een gezamenlijke vergaderzaal met een vergadertafel en 4 stoelen
  • Gezamenlijk toilet boven in de vergaderzaal
  • Een gezamenlijke mini keuken met koffieapparaat, microgolf oven in de gang boven
  • Een gezamenlijke scanner + printer (Onderhoud, papier en inkt zijn ten laste van de gebruikers)
  • Google Deurbel op wifi - internet
  • Kuisen en opruimen van eigen werkplek wordt gedaan door de huurder zelf of indien niet wordt onderhouden door de huurder door een externe poetsdienst, mits maandelijkse extra betaling van 50 € voor de poetsvrouw van dienst
  • De huurder zal zijn papier en vuil meenemen naar huis

Artikel 9: Huurindex

Het nieuwe indexcijfer: het indexcijfer daartoe berekend en benoemd van de maand voorafgaand aan die van de verjaardag van de inwerkingtreding van de huurovereenkomst. Het aanvangsindexcijfer: de gezondheidsindex van de maand die voorafgaat aan de maand van de ondertekening van het huurcontract. De aanpassing van de vergoeding volgens bovenvermelde formule zal jaarlijks geschieden op de verjaardag van de aanvang van de huurovereenkomst. De aangepaste vergoeding is automatisch aan de Dienstverlener verschuldigd zonder voorbericht van deze laatste zodat een eventueel stilzwijgen van de Dienstverlener bij de ontvangst van niet aangepaste huurgelden geenszins kan beschouwd worden als een verzaking door de Dienstverlener aan de toepassing van de indexeringsformule.

Artikel 10: Camerabewaking

Op 2 plaatsen is er een camerabewaking:

  • In de inkom beneden aan de trap
  • Boven in de gang

Het doel van de geplaatste camera’s zijn vooral voor de:

  • De veiligheid
  • De bescherming van de goederen van de onderneming

Aangezien er verschillende huurders in het pand verschillende bedrijfsruimte huren en gebruik maken van de aangeboden informaticamaterialen en kantoormeubilair en ook de gezamenlijke vertrekken delen moet er een bescherming zijn van de inboedel tegen diefstal. De beelden kunnen alleen maar bekeken worden of vrijgegeven worden op aanvraag en bij een vermoeden van een misdrijf.